Friday, February 06, 2009

MaTi DaLam KosoNg

Kediaman... Keheningan...
Kehampaan... Kesuraman...
Gapai langit malam tak berbatas tepi
Menanti jawab mengharap nirwana
Pemikiran... Pertimbangan... Pencarian...
Lama mengenal,dalam menghafal...
Terbuai angin tertelan imaji
Sampai kusadar semu menjulang jurang terbentang...
Terperosok dalam lubang hitam lorong cacing tak berujung...
Masa itu tlah lama hilang
Hari lalu tlah lama berganti
Tak sedikit sesal tanpa sesal
Di hari lalu tertutup mutiara hilang
Dalam tanya hati menggundah
Hanya rasa teriris
Menjerit... merintih...
Suara serak... berteriak...
Dan mati dalam kekosongan...




tHanKs To My bRoThEr, ALUL, yG uDah nGiJiNin KaRyaNya uNtuK diMuaT di SiNi

1 comment:

ERROReapper said...

MATI DALAM KOSONG
(ERROR Vers.)

Gelap malam batas menanti
Jiwa kosong berbaris menengadah
Menghadap kesunyian tepi semesta

Dentang kurung semua walau diam
Takkan lekang sunyi malam temeram
Waktu berjalan namun terdiam
Sesali semua dalam aliran malam

Menanti asa walau takkan dirasa
Temui senja namun lekang oleh malam
Aku mati dalam kosong
Raga mengabur,semua mendiam
Terperanjat sunyi dalam gemuruh

Tangis mengaduh mengeruh
Mengerang semua dalam jiwa
Yang nampak oleh buta cahaya
Mati aku dalam kosong
Kesunyian kubur aku dalam sedihku

Aku mati......
Mati aku......

MAti mati.....
Aku aku.......

Semua mengabur,menderu.......
Dan kekosongan mati dalam pelukku

 
MyDiaRys © 2008 Rie's Style Template Design By Herro And Cebong Ipiet
Publisher : Templatemu